Strony internetowe – charakterystyka dobrej strony internetowej

strony internetowe - poznaj te dobre!

Strony internetowe – charakterystyka dobrej strony internetowej

Strony internetowe dla firm

Firmowe strony internetowe to dziś po prostu konieczność. Funkcjonowanie w dzisiejszym świecie bez strony interentowej i social mediów to… biznesowe samobójstwo. Praktycznie każdy szuka dziś produktów i usług w sieci.

Czy Twoja strona internetowa ma to coś, dzięki czemu pozwoli Ci odnieść sukces?
Masz już stronę internetową i zastanawiasz się, czy to była dobra inwestycja? Planujesz uruchomić stronę w najbliższej przyszłości?

W takim razie powinieneś wiedzieć jakie są najważniejsze cechy, które będą decydować o sukcesie lub porażce twojej inwestycji w stronę internetową.

Nieatrakcyjna lub źle zaprojektowana strona internetowa może wyrządzić Twojej firmie więcej szkód niż jej całkowity brak.

W tym artykule podzielę się z Tobą pięcioma najważniejszymi aspektami dobrej strony internetowej.

Strony internetowe

Posiadanie atrakcyjnej strony internetowej jest szczególnie ważne na tak małym rynku jak Leszno. W pełni responsywna strona z wszystkimi niezbędnymi informacjami potrafi zjednać firmie na tak małym lokalnym rynku sympatię wielu klientów.

Najważniejsze elementy dobrej strony internetowej:

1. Wygląd
2. Treści
3. Funkcjonalność
4. Użyteczność
5. Optymalizacja (SEO)

Dobra strona internetowa musi spełniać najwyższe standardy we wszystkich wymienionych wyżej elementach.

Wygląd

Strona musi kusić swoim wyglądem, być dopracowana i profesjonalna. Pamiętaj, strona internetowa odzwierciedla twoją firmę oraz produkty i usługi, które oferujesz. Jest wizytówką twojego biznesu w internecie.

W wielu przypadkach strona internetowa może być pierwszą, a zarazem jedyną, okazją na wywarcie określonego wrażenia na potencjalnym kliencie.

To na podstawie wizyty na Twojej stronie internetowej potencjalny klient wyrobi sobie opinię o Twojej firmie i podejmie decyzję, czy skorzystać z Twoich usług.

Wpadająca w oko strona daje większe szanse na wywarcie pozytywnego wrażenia i zatrzymania odwiedzającego na stronie. Dziś każda firma, czy to duża korporacja, czy mały biznes, tworzą strony, aby zaistnieć w internecie.

Wynika to z prostej przyczyny. Zdecydowana większość ludzi szuka produktów i usług w sieci.

Nawet jeśli ktoś chce kupić później produkt w tradycyjnym sklepie, to najpierw szuka go w internecie.

Ludzie chcą dowiedzieć się:

  • gdzie mogą znaleźć daną usługę lub produkt
  • jak one wyglądają
  • ile kosztują

W takich warunkach nie lada wyzwaniem jest przykuć uwagę użytkowników sieci właśnie do naszej strony.

Jak to zrobić? Poprzez:

Umiejętny dobór kolorów

Właściwy dobór kolorów polega na skupieniu się na 2-3 głównych barwach. Muszą do siebie pasować i tworzyć odpowiednią aurę.

Powinny nadawać twojej firmie określony i pożądany wydźwięk. Nie stosuj wielu kolorów, ponieważ możesz w ten sposób odwracać uwagę odwiedzających od treści.

Łatwe w czytaniu teksty

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest czarny tekst na białym lub jasnym tle. Możesz zastosować inne połączenia Najważniejsze, aby pomiędzy kolorem czcionki, a kolorem tła zachowany był odpowiednio duży kontrast.

Stosuj czcionki, które nie sprawiają trudności podczas czytania i są w powszechnym użyciu. Wielkość czcionki dla tekstów w akapitach powinna wynosić 10-12 pkt.

Grafika

Grafika na stronie jest ważnym elementem, ponieważ zapewnia wizualną różnorodność. Odpoczynek od tekstów, które z reguły męczą współczesnych internautów.

Pamiętaj jednak, aby nie stosować grafiki w nadmiarze. Elementy graficzne powinno się używać stosownie do kontekstu lub treści, którym towarzyszą. Jeżeli nie jest to strona z aktualnościami lub z listą produktów, więcej niż 3-4 zdjęcia nie będą potrzebne.

Wysokiej jakości zdjęcia

Prostym sposobem na zwiększenie atrakcyjności wizualnej strony jest wykorzystanie wysokiej jakości zdjęć. Wysokiej jakości zdjęcia powinny być jednym z najważniejszych elementów stron, które służą do prezentowania produktów i w sklepach online.

Prostota

Strona nie powinna być bardzo złożona, zagracona natłokiem grafiki i treści. Prosty wygląd pozwala użytkownikowi skupić się na głównym przekazie twojej strony. Zbyt skomplikowana grafika, duża ilość animacji czy inne efekty mogą odnieść inny od zamierzonego efekt. Zamiast zrobić na nich wrażenie, sprawią, że będą czuć się przytłoczeni.

Treści na strony internetowe

Oprócz dobrego stylu i wyglądu, twoja strona musi mieć także odpowiednią zawartość.

Pamiętaj, że osoby odwiedzające twoją stronę szukają informacji, które pomogą im podjąć określoną decyzję. Dlatego też treści na stronie powinny być informacyjne i na temat.

Wykorzystaj to do upewnienia klienta w tym, że twoja firma jest ekspertem w branży. Doskonale zna się na tym, czym się zajmuje i że trafił on do właściwego miejsca.

Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych cech dobrych treści na stronę.

Krótka i zorganizowana treść

Jasno i wyraźnie nazywaj tematy, które będziesz poruszać. Twórz krótkie akapity. Nie używaj przesadnie długich zdań, jeśli nie jest to konieczne. Nie zanudzaj odwiedzających zbyt dużą ilością tekstu.

Zazwyczaj długie teksty charakteryzują się powtarzaniem tego samego tylko w innych słowach. Masz tylko około 10 sekund, aby “złowić” odwiedzających twoją stronę. Najłatwiej przykuć ich uwagę czytelnym, zwięzłym oraz interesującym tekstem.

Regularnie aktualizuj treści

Nikt nie lubi czytać tego samo kilka razy. Strony, które nie są aktualizowane o nowe treści nie przyciągną użytkowników. Jeżeli twoja strona nie żyje, wysyłasz potencjalnym klientom sygnał, że twoja firma nie funkcjonuje najlepiej,

Koncentruj się na odwiedzających
Pisząc teksty na stronę skupiaj się na potencjalnym kliencie, a nie na sobie. Twoja strona firmowa jest dla Twoich klientów, nie dla Ciebie.

A gdzie coś ekstra?

Krzykliwe elementy graficzne i animacje są kuszące i mogą mieć bardzo pozytywny wpływ na doświadczenia użytkowników podczas korzystania ze strony. Pod warunkiem, że będą użyte z głową i bez przesady. Pamiętaj o kilku ważnych wskazówkach:

Używaj elementów multimedialnych, aby zaciekawić i pogłębić wiedzę potencjalnych klientów. Animowany baner, chwytliwy filmik, czy też innego rodzaju interaktywne treści znacząco wzbogacą twoją stronę i zatrzymają odwiedzającego na dłużej.

ALE – nie zmuszaj odwiedzających do oglądania czegoś, co ich nie interesuje, nie jest im potrzebne i na co nie mają czasu. Pamiętaj, że bogate multimedia nie mogą przyćmić treści na twojej stronie.

Niech te elementy będą „na wynos”. Udostępnij odwiedzającym podcast, prezentacje lub inne formy, które użytkownicy będą mogli pobrać na komputer.

Nie zaniedbuj treści dla blichtru i przepychu w postaci multimedialnych dodatków. Strona musi podobać się nie tylko użytkownikom, ale także robotom wyszukiwarek internetowych, a one nie mają oczu i nie czytają Flasha, JavaScript, a nawet plików PDF .

Funkcjonalność

Każdy komponent twojej strony powinien działać szybko i bezbłędnie. Niepoprawnie działające lub źle stworzone elementy strony wywołają u odwiedzających tylko frustrację i zostawią u nich zły obraz o twojej firmie.

Każdy element na Twojej stronie musi funkcjonować bez zarzutu, w tym: linki, formularze kontaktowe, wyszukiwarka, czy też formularz rejestracji.

Bezbłędne treści. Przed opublikowaniem czegokolwiek dwa razy sprawdź poprawność i rzetelność informacji oraz danych.

Nie chcesz być zapamiętany z błędów, złej gramatyki, literówek, nie wspominając o wpadkach merytorycznych. Błędy tego typu na stronie są tak samo niewybaczalne jak w dowolnych innych materiałach firmowych.

Użyteczność

Szalenie istotnym, a często lekceważonym elementem, który musi posiadać dobra strona internetowa, jest wysoki poziom użyteczności. Twoją stronę musi się łatwo czytać, musi być zrozumiała, a nawigacja po niej musi być bezproblemowa.

Do najważniejszych elementów związanych z użytecznością strony należą:

Prostota

Najprostszym sposobem na zainteresowanie użytkowników twoją stroną jest zaoferowanie im: wartościowych treści, dobrej nawigacji i atrakcyjnego wyglądu.

Strona powinna być prosta i dobrze zorganizowana.

Szybko ładująca się strona

Im szybciej będzie ładować się twoja strona, tym więcej zadowolonych klientów. Dodatkowo szybkość ładowania strony to także jeden z elementów, które Google bierze pod uwagę podczas pozycjonowania twojej strony.

Spójność

Wygląd strony ma duży wpływ na użyteczność. Wygląd strony powinien być spójny na wszystkich podstronach. Niektóre elementy powinny powtarzać się na różnych stronach np. logotyp lub określony widget.

Logiczna nawigacja

Umieść menu u góry strony lub z jej boku. Menu powinno być widoczne w każdym momencie przeglądania strony, aby dać odwiedzającemu szanse łatwo trafić na inne podstrony.

Menu nie może być zbyt rozbudowane. Im mniej elementów, tym będzie ono bardziej czytelne dla użytkownika.

Pamiętaj, że twoi użytkownicy się spieszą. Nie zmuszaj ich do szukania informacji.

Kompatybilność

Ponad połowa odwiedzin na stronach internetowych odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych: tabletów i telefonów.

Jeżeli Twoja strona nie jest responsywna i nie działa na telefonach komórkowych, tracisz ponad 50% potencjalnych klientów.

Pamiętaj także, że z każdym rokiem coraz więcej użytkowników będzie korzystać właśnie z telefonów.

Optymalizacja (SEO)

Efektywna optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych to konieczność.

Google bardzo często aktualizuje algorytm. Dlatego trzeba na bieżąco dostosowywać się do najnowszych wytycznych wyszukiwarek. Pozycjonowanie strony to proces ciągły.

Oto kilka podstawowych elementów, na które koniecznie musisz zwrócić uwagę:

Aktualizacje

Strona musi być na bieżąco aktualizowana o treści, które interesują użytkowników. Teksty publikowane na stronie muszą spełniać określone wymagania robotów wyszukiwarek.

Należą do nich: określone użycie słów kluczowych, ich gęstość. Struktura zdań. Stosowanie nagłówków i wiele, wiele innych.

Grafika

Grafiki muszą posiadać opisy alternatywne, ponieważ roboty wyszukiwarek ich nie czytają. Grafika musi być wysokiej jakości.

Szybkość

Strona musi bardzo szybko się ładować. Jest to jeden z elementów, które mają znaczący wpływ dla algorytmów wyszukiwarek.

Architektura strony

Strona powinna być jasna, czytelna i prosta w nawigacji.

Innymi słowy, strona musi być użyteczna. Jaki ma to wpływ na pozycjonowanie?

Jeśli strona nie będzie spełniać tych warunków, to użytkownicy będą szybko ją opuszczać. Jest to sygnał dla Google, że strona nie jest wartościowa dla użytkowników i przez to będzie umieszczana niżej w wynikach wyszukiwania.

To zaledwie niewielki ułamek czynników, które decydują o sukcesie strony internetowej.

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona internetowa pracowała na sukces Twojej marki, powierz jej realizację profesjonalistom.

Skontaktuj się ze mną, napisz czego potrzebujesz, a stworzę dla Ciebie wyjątkową stronę. Strony internetowe Leszno.

  • Rozpoznawalna i lubiana marka to jedna z największych wartości, jakie może posiadać każda firma. Termin branding, co to znaczy? Nic innego jak budowanie marki. Według badania przeprowadzonego przez Nielsena, ponad 59% konsumentów kupuje nowe produkty od marek, które dobrze zna. Jeżeli prowadzisz mały biznes, to wiesz,...

  • Copywriting to nic innego jak pisanie tekstów. Każdego rodzaju tekstów, choć dziś przede wszystkim jest to głównie pisanie na potrzeby stron internetowych. Pisanie tekstów na strony internetowe to trudne zadanie, ponieważ dobry tekst na stronę www musi nie tylko skutecznie działać na odbiorcę, ale jednocześnie...

  • Darmowe strony internetowe Tak zwane darmowe strony internetowe nie istnieją. Przekonałem się o tym na własnej skórze, gdy zbudowałem swoją pierwszą stronę w czerwcu 2009 roku. Skorzystałem z serwisu Jimdo. Od tamtego czasu już kilku moich klientów, którzy też skorzystali z serwisów typu Wix, Weebly,...

Tags: