Marketing treści

Marketing treści

Marketing treści prowadzi do zwiększenia sprzedaży

Marketing treści działa. Mało tego, jeżeli treści, które tworzysz, są bardzo przydatne dla użytkowników, efekty marketingu treści mogą być zaskakujące.

Być może pierwszy raz słyszysz o marketingu treści. Tymczasem przeglądając internet codziennie trafiasz na strony, które go stosują.

Odwiedzając strony z informacjami, strony z treściami rozrywkowymi lub blogi firmowe, takie jak ten, odwiedzasz strony, które korzystają z marketingu treści.

Marketing treści można wykorzystać w każdym rodzaju działalności. Nie ma lepszej metody na przyciągnięcie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży, czy zwiększenie bazy zarejestrowanych użytkowników.

W skrócie marketing treści działa w następujący sposób:

Na swojej stronie internetowej lub blogu dzielisz się darmowymi informacjami, które są przydatne i interesujące dla twoich potencjalnych klientów. Przy okazji oferujesz im możliwość zakupienia towaru lub usługi. Produkty lub usługi muszą być ściśle powiązane z informacjami, które umieszczasz na stronie.

Na przykład na tym blogu dzielę się mnóstwem darmowych porad z zakresu marketingu internetowego, brandingu, pozycjonowania, czy social media. Są to bezpłatne porady marketingowe, które staram się publikować, gdy tylko mam chwile wolnego czasu. Czytelnicy mogą wykorzystać moje porady i dzielą się nimi ze swoimi znajomymi. Niektóre osoby cenią moje doświadczenie i decydują się na skorzystanie z moich usług, jeśli potrzebują pomocy w szeroko rozumianym marketingu internetowym.

Wielu z was z pewnością zastanawia się nad sensem takich działań. W jakim celu oferować cenne informacje za darmo? Przecież wtedy każdy może zrobić coś we własnym zakresie.

Oczywiście, że może. Ale nie każdy.

Odbiorcami twojej kampanii marketingu treści będą trzy grupy ludzi

Pierwsza grupa jest mała. Można ich nazwać poszukiwaczami okazji. Tacy ludzie nigdy nie korzystają z usług profesjonalistów. Nigdy nie byli perspektywicznymi klientami. Nic więc nie tracisz.

Druga grupa jest najliczniejsza. Osoby z tej grupy spróbują zrobić coś na własną rękę, ale zdecydują się na usługi profesjonalistów, jeśli ich działania nie przyniosą oczekiwanych wyników. Doceniają ekspertów w swojej dziedzinie.

Trzecia grupa jest najmniejsza. Zaliczają się do niej osoby, które rozumieją, że zatrudnienie eksperta, oznacza w ostatecznym rozrachunku mniej kosztowne rozwiązanie. Usługa będzie wykonana profesjonalnie, wyniki będą lepsze, a biznes będzie rozwijać się szybciej.

Co to oznacza dla twojej firmy?

Osoby z pierwszej grupy i tak nie miały zamiaru wydać u ciebie choćby złotówki. Nic nie tracisz dzieląc się z nimi darmowymi informacjami.

Z kolei niektóre osoby z drugiej grupy skorzystają z twoich informacji i spróbują coś zrobić na własną rękę. Inne osoby z tej grupy zauważą, że potrzebują pomocy zawodowca. Część z nich skorzysta z twoich usług.

Jeżeli tworzone w ramach marketingu treści wyraźnie pokażą, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, to osoby z trzeciej grupy najchętniej sięgną po twoją pomoc. Treści na twojej stronie dokładnie mówią takiej osobie kim jesteś i jak pracujesz. Ufają Ci.

Pamiętaj, że treści, które tworzysz, muszą być wysokiej jakości. Tylko wówczas marketing treści ma sens. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tworzeniu treści na stronę, chcesz wypozycjonować swoją stronę internetową, skontaktuj się ze mną. Z przyjemnością ci pomogę.