Marketing treści – z czym to się je?

marketing treści - co to jest?

Marketing treści – z czym to się je?

Marketing treści

Słyszałeś już to pojęcie, ale nie wiesz co to właściwie jest? Czy marketing treści może Ci się przydać? Marketing treści, po angielsku content marketing, to bardzo popularna forma pozyskiwania klientów, a zarazem działanie wspomagające pozycjonowanie twojej strony.

Dowiedz się, czym jest marketing treści.

Marketing treści gwarancją zwiększenia sprzedaży

Marketing treści działa. Mało tego, jeżeli treści, które tworzysz, są bardzo przydatne dla użytkowników, efekty marketingu treści mogą być powalające.

Być może pierwszy raz słyszysz o marketingu treści. Tymczasem przeglądając internet codziennie trafiasz na strony, które go stosują.

Odwiedzając strony z informacjami, strony z treściami rozrywkowymi lub blogi firmowe, takie jak ten, odwiedzasz strony, które korzystają z marketingu treści.

Content marketing można wykorzystać w każdym rodzaju działalności. I nie ma lepszej metody na przyciągnięcie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży, czy zwiększenie bazy zarejestrowanych użytkowników, jeśli posiadasz stronę www.

Jak działa marketing treści?

W skrócie, marketing treści działa w następujący sposób:

Na swojej stronie internetowej lub blogu dzielisz się darmowymi informacjami, które są przydatne i interesujące dla twoich potencjalnych klientów.

Przy okazji oferujesz im możliwość zakupienia swojego towaru lub usługi. Produkty lub usługi muszą być ściśle powiązane z informacjami, które umieszczasz na stronie.

Na przykład ja na tym blogu dzielę się mnóstwem porad z zakresu marketingu internetowego, a w szczególności pozycjonowania, czy social media. Są to bezpłatne porady marketingowe, które każdy może wykorzystać.

Niektóre osoby, które czytają moje wpisy, wykorzystują te porady w praktyce i dzielą się nimi ze swoimi znajomymi.

Niektóre osoby cenią wiedzę i doświadczenie, które zdobyłem na przestrzeni ponad 10 lat i decydują się na skorzystanie z moich usług.

Zastanawia Cię sens takich działań?

W jakim celu oferować cenne informacje za darmo? Przecież wtedy każdy może zrobić coś we własnym zakresie.

Oczywiście, że może. Ale nie każdy.

Odbiorcami twojej kampanii marketingu treści będą trzy grupy ludzi.

Pierwsza grupa jest mała. Można ich nazwać poszukiwaczami okazji. Tacy ludzie nigdy nie korzystają z usług profesjonalistów. Nigdy nie byli perspektywicznymi klientami. Nic więc nie tracisz.

Druga grupa jest najliczniejsza. Osoby z tej grupy spróbują zrobić coś na własną rękę, ale zdecydują się na usługi profesjonalistów, jeśli ich działania nie przyniosą oczekiwanych wyników. Doceniają ekspertów w swojej dziedzinie.

Trzecia grupa jest najmniejsza. Zaliczają się do niej osoby, które rozumieją, że zatrudnienie eksperta, oznacza w ostatecznym rozrachunku mniej kosztowne rozwiązanie. Usługa będzie wykonana profesjonalnie, wyniki będą lepsze, a biznes będzie rozwijać się szybciej.

Co to oznacza dla twojej firmy?

Osoby z pierwszej grupy i tak nie miały zamiaru wydać u ciebie choćby złotówki. Nic nie tracisz dzieląc się z nimi darmowymi informacjami.

Z kolei niektóre osoby z drugiej grupy skorzystają z twoich informacji i spróbują coś zrobić na własną rękę. Inne osoby z tej grupy zauważą, że potrzebują pomocy zawodowca. Część z nich skorzysta z twoich usług.

Jeżeli tworzone w ramach content marketingu treści wyraźnie pokażą, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, to osoby z trzeciej grupy najchętniej sięgną po twoją pomoc.

Pamiętaj, że treści, które tworzysz, muszą być wysokiej jakości. Tylko wówczas marketing treści ma sens. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tworzeniu treści na stronę, chcesz wypozycjonować swoją stronę internetową, skontaktuj się ze mną i przekonaj się, co mogę dla Ciebie zrobić.