Wideo marketing – 8 powodów, dla których warto go stosować

wideo marketing

Wideo marketing – 8 powodów, dla których warto go stosować

Światowe trendy w marketingu prędzej, czy później zostają zaszczepione na polskim gruncie. Wideo marketing jest tego świetnym przykładem.

Ponad 70% globalnych marek korzysta już z marketingu treści w formacie wideo. W tej grupie 82% firm uważa, że wideo marketing jest istotnym elementem ich strategii marketingowej.

Treści wideo zyskują na znaczeniu w sposób gwałtowny.

27 lutego 2017 roku YouTube ogłosił, że użytkownicy oglądają miliard godzin filmów dziennie. To było cztery lata temu!

Każdego miesiąca strona jest odwiedzana przez ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników.

Na samych urządzeniach mobilnych użytkownicy spędzają średnio godzinę dziennie.

Współczesne społeczeństwo nie lubi tracić czasu i czytać. Wszystko musi być szybko, na wyciągnięcie ręki i dlatego woli oglądać wideo.

Właśnie z tego powodu grafiki i wideo są najlepszym sposobem na komunikację z odbiorcami.

Zastanawiasz się, czy warto zastosować strategię wideo marketingu lub jej elementy we własnej firmie? Odpowiedź jest oczywista: tak. Dlaczego warto zastosować wideo marketing?

Treści wideo zwiększają konwersję i sprzedaż

Atrakcyjne treści wideo zastosowane na stronie docelowej w kampanii reklamowej zwiększają konwersję o ponad 75%.

Treści wideo są także świetnym generatorem sprzedaży. Według światowych badań 74% użytkowników, którzy obejrzeli wideo informacyjne lub instruktażowe o produkcie, w efekcie go kupiło.

Czy efektywności wideo marketingu może dziwić? W końcu wzrok to nasz dominujący zmysł. Skoro grafika może bardzo mocno zwiększyć zaangażowanie użytkownika, to ruchoma grafika musi działać jeszcze mocniej.

Wideo charakteryzuje się dobrym poziomem ROI

W ujęciu globalnym 83% firm stosujących wideo marketing stwierdza, że cechuje go dobry poziom zwrotu z inwestycji. Naturalnie treści wideo są drogie w produkcji, ale w niektórych przypadkach wystarczy kreatywne podejście i smartfon, a efekty mogą być powalające.

Pamiętaj, że w wielu przypadkach nie liczy się perfekcyjna jakość nagrania, a sama treść i sposób jej przekazania. Okazuje się, że użytkownikom bardziej przeszkadza na przykład to, jeśli wideo nie wyjaśnia zasad działania produktu lub nie opisuje usługi, a nie to, że wideo było w niskiej jakości.

W niektórych branżach świetnie sprawdzą się vlogi, a więc wideo-blogi lub krótkie wideo poradniki. Świetnym przykładem jest ogrodnik Grzegorz Majda z marki Zielone Pogotowie, który wraz z córką zaczął niemal codziennie publikować materiały wideo na YouTube, dzięki czemu rozwinął swoją firmę na tyle, że… już nie jeździ do klientów jako ogrodnik. Prowadzi sklep internetowy, wydaje poradniki, nagrywa szkolenia, jeździ na spotkania.

Większość jego filmików nagrana jest smartfonem…

Wideo zwiększa zaufanie

Zaufanie jest fundamentem konwersji oraz sprzedaży. Budowanie zaufania powinno być celem samo w sobie dla każdej marki. Koncepcja marketingu treści polega na zaufaniu i budowaniu długoterminowych relacji z klientami.

Zamiast skupiać się na sprzedaży, warto rozważyć dostarczenie użytkownikom interesujących i przydatnych informacji.

Współczesny marketing wymaga skupienia się na zachęceniu do działania, nie na samych treściach. Na zaufaniu, a nie na samym przyciąganiu potencjalnych klientów. Oraz na wyjątkowych jednostkach wśród twojej grupy odbiorców, które są adwokatami twoich treści i twojej marki.

Treści wideo najłatwiej zachęcają do zaangażowania i wywołania emocji. Wspominając wyżej wyjątkowe jednostki, to w dzisiejszym świecie YouTuberzy. To oni są najbardziej wpływowymi jednostkami, które mogą wypromować twoją markę.

Naturalnie koszty współpracy z dużymi twórcami mogą być bardzo wysokie. Dlatego tego typu współpraca skierowana jest do firm z dużym budżetem na marketing.

Zaufanie można budować także w wideo promocyjnym. Wielu konsumentów w dalszym ciągu ma obawy przed kupowaniem w internecie. Boją się oszustwa. Efektywne wideo marketingowe powinno prezentować produkty i usługi w sposób konwersacyjny. W ten sposób tworzy się aurę indywidualnego podejścia do klienta.

Google kocha wideo marketing treści

Treści wideo pozwalają na zwiększenie czasu, jaki użytkownicy spędzają na twojej stronie. Dłuższy pobyt użytkownika wysyła do wyszukiwarek sygnał, że twoja strona posiada wartościowe treści. Statystycznie, jeśli masz na stronie treści wideo, masz o wiele większe szanse na znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwania w Google.

Ponieważ od jakiegoś czasu Google jest właścicielem serwisu YouTube, mocno wzrosło znaczenie treści wideo w wynikach wyszukiwania stron.

Jeśli decydujesz się publikować wideo na YouTube, optymalizuj je pod katem SEO. Dodawaj interesujące tytuły i opisy. Dodaj link zwrotny do swojej strony, produktów, usług oraz innych platform. Pozwól potencjalnym klientom zrobić kolejny krok.

Wideo działa na telefonach

Treści wideo i smartfony to idealne małżeństwo. 90% użytkowników smartfonów ogląda na swoich urządzeniach materiały wideo. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat oglądalność wideo na telefonach wzrosła o 233%. YouTube podaje, że oglądalność ich materiałów na smartfonach rośnie o 100% rocznie. Ponieważ ludzie oglądają wideo na telefonach, a liczba użytkowników smartfonów rośnie cały czas, potencjalna grupa odbiorców treści wideo nieustannie się powiększa.

Wideo marketing dobry na wszystko

Wprowadzasz nowy produkt lub usługę? Stwórz wideo, które wyjaśnia zasady jego działania. 98% użytkowników internetu decyduje się na obejrzenie wideo wyjaśniającego, jeśli jest dostępne, aby uzyskać więcej informacji. Właśnie dlatego 45% firm stosujących strategię wideo marketingu zamieściło na swojej stronie głównej wideo.

Musisz wyjaśnić klientom trudna koncepcję? Stwórz animację lub wideo. Animacje lub wideo potrafią o wiele lepiej objaśnić dowolną koncepcję lub usługę od najlepszego tekstu.

Treści wideo angażują nawet najbardziej leniwych

Materiały wideo to nie tylko świetne narzędzie do nauki, ale przede wszystkim materiał, który jest łatwo przyswajalny. We współczesnym świecie mamy natłok obowiązków i nadmiar informacji. Jesteśmy zabiegani i nie mamy czasu na czytanie długich opisów produktów lub szczegółów danej usługi. Współczesny klient chce widzieć produkt lub usługę w akcji.

Oferując treści wideo możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Nawet do użytkowników, którzy są najbardziej oporni na zakupy w internecie.

Tworząc wideo warto także pamiętać o elemencie dźwiękowym. Wideo to nie tylko obraz, ale także dźwięk. Dzięki temu możesz działać na dwa silne zmysły potencjalnych klientów.

Filmiki gwarantują udostępnienia

Media społecznościowe zachęcają do dzielenia się treściami wideo. Facebook ma rozbudowaną opcję dzielenia się materiałami wideo, Instagram pozwala choćby na tworzenie Insta Stories. Z kolei YouTube to druga najpopularniejsza sieć społecznościowa na świecie.

Trzeba jednak pamiętać, że w mediach społecznościowych ludzie szukają i dzielą się emocjami, rzadziej faktami.

76% użytkowników internetu jest skłonna udostępnić wideo danej marki swoim znajomym, jeśli będzie ono angażujące, interesujące. Emocje nijak mają się do zwrotu z inwestycji, ale udostępnienia w mediach społecznościowych dają więcej odwiedzin na stronie. Ruch na stronie, można z kolei przełożyć na konwersje.

Wniosek jest bardzo prosty – jeśli masz możliwości, zacznij produkować jak najwięcej ciekawych treści wideo na swoje social media i stronę internetową.