Jak podchodzić do pozycjonowania strony internetowej?

Jak podchodzić do pozycjonowania strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to dziś nieodzowny element funkcjonowania każdej firmy, która posiada stronę internetową.

Google dysponuje treścią na każdy temat. W internecie istnieje kilka milionów stron z końcówką .pl. Dlaczego więc Google miałoby wyświetlać twoją stronę na pierwszych pozycjach?

Na każde wpisane w wyszukiwarkę słowo lub frazę Google może wyświetlić tysiące stron.

Tylko pozycjonowanie strony internetowej można sprawić, że Google będzie wyświetlać twoją stronę wyżej od konkurencji.

Niestety pozycjonowanie to proces, który musi trwać.  I to jest największy problem, z jakim spotykam się podczas pozycjonowania. Właściciele stron często wykazują się brakiem cierpliwości i przestają pozycjonować stronę po 2-3 miesiącach. 

Powszechna jest opinia, że potrzeba od pół roku do roku, aby odnotować pierwsze rezultaty pozycjonowania. Ale nie ma reguły. Czasami nie da się wypozycjonować strony w mniej niż pół roku. A często ten proces trwa o wiele dłużej. 

Nie oznacza to jednak, że nie można uzyskać pewnych efektów szybciej. W niektórych przypadkach efekt jest widoczny już po 3 miesiącach.

Na pewno nie będziesz pierwszy na wybrane słowa kluczowe, nie będziesz mieć najlepszych pozycji, ale w ciągu 3 miesięcy można spodziewać się pierwszych efektów pracy.

Drugi problem, z którym spotyka się wielu właścicieli stron jest taki, że w momencie osiągnięcia oczekiwanych pozycji, przestają oni prowadzić działania SEO. Następnie po kilku miesiącach są zaskoczeni, że strona zaczyna spadać w wynikach wyszukiwania. 

Niestety w momencie w którym przestaniesz dbać o pozycjonowanie, Google przestanie interesować się twoją stroną. I stopniowo zaczniesz tracić pozycje. Zwłaszcza, jeśli twoja konkurencja nie śpi.

Jak podchodzić do pozycjonowania strony internetowej?

Przede wszystkim pamiętaj, że pozycjonowanie to coś więcej niż publikowanie tekstów na blogu i zdobywanie linków zwrotnych.

Naturalnie teksty, które publikujesz, muszą być odpowiednio dostosowane do standardów Google. Muszą być odpowiednio długie, interesujące, nasycone odpowiednią ilością słów kluczowych itd.

Statystycznie strona, która wyświetla się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google ma ponad 1800 słów. Nie oznacza to jednak, że tyle słów musi mieć Twoja strona. Wszystko zależy od twojej branży, czy usług. 

Bardzo ważne jest także zdobywanie wartościowych linków prowadzących do naszej strony. Czyli jakich? Najlepiej, aby były to linki ze stron o wyższej wartości od naszej oraz ze stron powiązanych tematycznie z naszym serwisem.

Jednak sam tekst i linki nie wystarczą do zdobycia wysokiej pozycji w Google.

Nie zapominajmy, że treści i linki zwrotne to tylko dwa z ponad 200 czynników, które Google bierze pod uwagę.

Kontrolowanie wszystkich tych czynników jest nierealne. Nawet dla najlepszych agencji SEO. Dlatego warto zastosować kilka zasad SEO, które pomogą uzyskać szybszy efekt.

Pozycjonowanie strony internetowej – kilka ważnych elementów

W zależności od wielkości twojej strony oraz tego, czy jest stale aktualizowana, możesz wprowadzić kilka prostych zmian, które wpłyną na lepsze wyniki twojej strony w Google.

Pierwszy element to linkowanie wewnętrzne. Linki, które zamieszczamy do innych podstron w naszym serwisie są bardzo ważnym czynnikiem w SEO.  Warto umieścić linki do najbardziej popularnych wpisów na naszej stronie np. w pasku bocznym.

Już po miesiącu zauważysz, że wpisy te będą wyżej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania.

Drugi element to aktualizacja starych treści. Tak, dodawanie nowych treści jest bardzo ważne, ale równie ważne jest aktualizowanie starych treści. Po kilku miesiącach wracaj do starych wpisów, rozszerzaj je, dodawaj nowe treści. Zobaczysz, że zaczną uzyskiwać lepsze wyniki. 

W tym celu w narzędziu Google Search Console trzeba sprawdzić, na jakie słowa kluczowe nasze strony wyświetlają się w wynikach wyszukiwania.

Później sprawdzamy jaka strona wyświetla się na najbardziej popularne słowo kluczowe.

Następnie przy użyciu dowolnego narzędzia do planowania słów kluczowych wyszukujemy propozycje dodatkowych słów kluczowych w oparciu o dane.

Poszerzając treść o tematy związane z dodatkowymi słowami kluczowymi sprawisz, że po dwóch miesiącach zwiększy się ruch na danej stronie.

Nie chodzi tutaj po prostu o wpisanie słów kluczowych do tekstu, a o dodanie wartościowej treści zbudowanej wokół słowa kluczowego.

Sposób ten można zastosować wówczas, gdy nasze strony pozycjonują się na tyle wysoko, że mają organiczny ruch.

Trzeci element to meta tytuły oraz meta opisy. Choć z pozoru to bardzo nieistotny element, to dobrze napisane meta tytuły i meta opisy mogą znacząco poprawić wyniki twojej strony.

To właśnie te dwa elementy widzą użytkownicy po wpisaniu swojego zapytania w Google. Jeśli będziesz w stanie przyciągnąć tytułem i opisem uwagę czytelników, Google zacznie pokazywać twoją stronę wyżej w wynikach wyszukiwania.

Google działa w taki sposób, że na wyższej pozycji umieszcza te strony, w które ludzie chętniej klikają.

Jeżeli na dane słowo kluczowe wpisane 100 razy w wyszukiwarkę wszyscy użytkownicy klikną w drugi link, Google przeniesie go na pierwszą pozycję.

Czwarty element to budowanie marki. Marka to klucz do sukcesu nie tylko w pozycjonowaniu, ale dla całej działalności firmy.

Im więcej osób będzie szukać nazwy twojej marki w Google, tym wyżej będzie pozycjonowana.

Budowanie marki to proces długoterminowy. Im więcej razy dana osoba zobaczy twoją markę, tym łatwiej ją zapamięta.

Dlatego tak ważne jest, aby potencjalny klient na każdej płaszczyźnie trafiał na spójny przekaz. Ważne jest także to, aby być obecnym w wielu kanałach.

Podsumowanie

Choć nie da się wypozycjonować strony w miesiąc lub dwa, dziś jest to proces niezbędny, aby twoja strona internetowa generowała ruch, czyli zapytania od klientów.

Wiele elementów pozycjonowania jesteś w stanie wprowadzić w życie sam, a jeżeli nie masz na to czasu, zawsze możesz zlecić pozycjonowanie strony internetowej mi.

Jeśli zamierzasz pozycjonować się samodzielnie, skup się na odpowiednim zarządzaniu treścią na stronie, obecności w wielu kanałach (media społecznościowe, wizytówka Google), spójnym przekazie marki, a w dłuższej perspektywie czasu twoja strona może stać się świetnym kanałem sprzedażowym.